Βόλου 7 Λάρισα Τηλ: (2410) 571 384

0
Το καλάθι σας είναι άδειο!

Αρχείο αναρτήσεων

13 Νοεμβρίου 2018
Μορφή υστερίας έχει πιάσει τους αυτοκινητιστές ζητώντας „φρέσκα“ ελαστικά όταν φθάνει η ώρα να τα αλλάξουν. Είναι δικαιολογημένη?Εδώ θα σας δώσουμε κάποιες βασικές πληροφορίες έτσι ωστε να υπάρχει η σωστή γνώση πάνω στο θέμα και να πάψει η ανασφάλεια...
27 Φεβρουαρίου 2018
Μια σειρά βίντεο σε συνεργασία με το GoCar Magazine που ως σκοπό έχουν τον σωστό προσανατολισμό και ενημέρωση των καταναλωτών  στην αγορά ελαστικών! ...
26 Φεβρουαρίου 2018

Προσπαθούμε για τίποτα λιγότερο από το τέλειο.

28 Μαρτίου 2017
Εάν παρατηρείτε ότι το αυτοκίνητό σας τραβάει προς τα δεξιά ή προς τα αριστερά όταν αφήνετε το τιμόνι για μια στιγμή σ’ έναν επίπεδο δρόμο, χρειάζεται να το πάτε για έλεγχο της ευθυγράμμισης. Η ρύθμιση της ευθυγράμμισης σημαίνει να ρυθμίσετε τα μέρη ...

DOT (Ημερομηνίες παραγωγής) των ελαστικών. Πληροφόρηση και μύθος.

dotcode

Μορφή υστερίας έχει πιάσει τους αυτοκινητιστές ζητώντας „φρέσκα“ ελαστικά όταν φθάνει η ώρα να τα αλλάξουν. Είναι δικαιολογημένη?

Εδώ θα σας δώσουμε κάποιες βασικές πληροφορίες έτσι ωστε να υπάρχει η σωστή γνώση πάνω στο θέμα και να πάψει η ανασφάλεια για „μπαγιάτικα“ ελαστικά.

Για να υπάρξει η κατανόηση επι του θέματος θα πρέπει να γνωρίζουμε την τεχνική και χημική δομή των ελαστικών. Ποιά υλικά που το συνθέτουν παθαίνουν αλλοίωση και απο ποιούς παράγοντες?

Μία σύντομη και κατανοητή περιγραφή μπορεί να φέρει τον αναγνώστη στην γνώση.

Το ελαστικό αποτελείται απο τον σκελετό του ο οποίος είναι ένας συνδυασμός συρμάτινου και συνθετικού πλέγματος για καλή σταθερότητα. Αυτός επικαλύπτεται απο το μείγμα του ελαστικού το οποίο αποτελείται απο φυσικό και συνθετικό καουτσούκ και άλλα 11 συστατικά όπως κάρβουνο, πυρίτιο, λάδι, κερί, τσίγγος και άλλα τα οποία συντελούν στην συνοχή της μάζας, στην υφή, στην αντιολισθητική και στην αντιγηραντική οικανότητα του ελαστικού. Η κάθε μάρκα έχει την κρυφή συνταγή της σε αυτό και αυτή είναι που την κάνει επιτυχημένη ή όχι. Κανόνας είναι πως οι μαλακές γόμες κρατούν καλλίτερα αλλά φθείρονται πιό εύκολα και αντίστοιχα οι σκληρές κρατούν χειρότερα στον δρόμο αλλά βγάζουν πολλά χιλιόμετρα. Είναι απίθανο κάποια εταιρεία να υποσχεθεί καλό κράτημα και πολλά χιλιόμετρα διότι θα πρέπει να πάει κόντρα στη φύση. Οσο μεγαλύτερος ο συντελεστής τριβής τόσο καλλίτερο κράτημα αλλά και πιό σύντομη φθορά.

Το ελαστικό λοιπόν έχει έναν μόνον εχθρό, τον ήλιο και συγκεκριμένα την ακτινοβολία UV. Αυτό είναι το μόνο που κάνει στα ελαστικά να επιταχύνεται η γήρανσή τους, εάν είναι εκτεθημένα στον ήλιο. Δεν υπάρχει όμως τίποτα άλλο το οποίο να αλλοιώνει την σύσταση και αποτελεσματικότητα του ελαστικού, ούτε η βροχή, ούτε το κρύο, ούτε η ζέστη, ούτε ο χρόνος παρα μόνον το φώς του ηλίου. Φυσικά μήν φανταστεί κανείς πως εάν ένα ελαστικό βρίσκεται εκτεθειμένο στον ήλιο θα χαλάσει!! Απλά εάν σε ιδανικές συνθήκες αλλοιωθεί σε 10 χρόνια, με συχνή έκθεση στον ήλιο θα αλλοιωθεί στα 5.

Σήμερα όλες οι εταιρείες χονδρικού εμπορείου ελαστικών έχουν σκοτεινές αποθήκες έτσι ωστε τα ελαστικά να έχουν απόλυτη προστασία απο τον ήλιο. Ακόμα και τα καταστήματα ελαστικών φροντίζουν να αποθηκεύουν τα ελαστικά σε σκοτεινά υπόγεια ή πατάρια. Αυτά που βρήσκονται στα ράφια συνήθως είναι ελαστικά που ανακυκλώνονται σύντομα και είναι σε κινήσιμες διαστάσεις.

Ενα ακόμα θέμα που πρέπει να μας αποσχολήσει είναι το γεγονός του ότι το ελαστικό για να έρθει στην τελική του κατάσταση η οποία θα το φέρει απολύτως κατάλληλο για χρήση πρέπει να περάσουν 6 μήνες απο την ημερομηνία παραγωγής του διότι η πρώιμη χρήση συντελεί σε μία 30% συντομότερη φθορά του για την περίοδο αυτή των 6 μηνών.

Με όλα αυτά τα δεδομένα οι αυτοκινητιστές μπορούν να είναι απόλυτα ασφαλείς πως εάν αγοράσουν ένα ελαστικό του οποίου η ημερομηνία παραγωγής του είναι απο 6 μήνες εως 3 έτη θα έχουν και την απόλυτα σταθερή ποιότητα που υπόσεχεται ο κατασκευαστής.

Εάν η ποιότητα είχε τόση αλλοίωση απο τον χρόνο όσο λανθασμένα φημολογείται τότε θα έπρεπε τα ελαστικά τα οποία έχουν τοποθετηθεί σε αυτοκίνητα και είναι εκτεθημένα στον ήλιο να αλλάζονται κάθε 2 χρόνια πράγμα που φυσικά δεν συμβαίνει.

Τα ελαστικά που είναι σωστά αποθηκευμένα ακόμα και σε διάστημα 10 ετών έχουν ελάχιστη αλλοίωση της γόμας τους. Αυτό υπόσχονται και οι κατασκευαστικές εταιρείες σε τακτικές ανακοινώσεις τους.

Ο λόγος που ο Αρης Σταθάκης έφερε πρώτος πρίν πολλά χρόνια το θέμα των ημερομηνιών παραγωγής σαν πρόβλημα ήταν πως ήθελε να προφυλάξει τον αυτοκινητιστή απο την πιθανότητα να έχει αποθηκευτεί το ελαστικό με λάθος τρόπο πχ. σε βιτρίνες ή στη ύπεθρο αλλά απο τότε μέχρι σήμερα ο τρόπος αποθήκευσης των ελαστικών έχει αλλάξει όπως και η γενικότερη νοοτροπία των εμπόρων ελαστικών οι οποίοι πλέον έχουν άριστες γνώσεις επι του θέματος.

Η αγορά των ελαστικών μπορεί σήμερα να γίνεται με απόλυτα ήσυχη συνείδηση ακόμα και εάν η ημερομηνία παραγωγής τους φθάνει τα 3 χρόνια.

 

"Μπαλογιάννης Ελαστικά" Περί Ελαστικών - GoCar Mag...