Το ζύγισμα, δηλαδή η ισομερής κατανομή του βάρους σε κάθε τροχό, διασφαλίζει ότι αυτός κατά την περιστροφή του δεν θα δημιουργεί κραδασμούς (φαινόμενο κοσκινίσματος στο τιμόνι). Το κοσκίνισμα μεταξύ 90 και 120 km/h προέρχεται από το λάθος ζύγισμα των εμπρός τροχών, ενώ σε μεγαλύτερη ταχύτητα προέρχεται από τους πίσω.

Η ζυγοστάθμιση επιβάλλεται ύστερα από κάθε αλλαγή ή επισκευή λάστιχου. Και για τέλειο αποτέλεσμα προτείνουμε αρχικά ζυγοστάθμιση με τον τροχό πάνω στο wheel balancer και στη συνέχεια πάνω στο αυτοκίνητο.

Μια λανθασμένη αντιστοιχία βάρους μεταξύ ελαστικού και ζάντας, είναι πολύ εύκολο να δημιουργηθεί, αφού οι φθορές στα ελαστικά από το χρόνο και τη χρήση, συχνά αλλάζει τα δεδομένα.

Ακόμη και μια ελάχιστη διαφορά βάρους άλλωστε, είναι ικανή να προκαλέσει κραδασμούς, έστω και μικρής έντασης, οι οποίοι όμως, όταν επαναλαμβάνονται μπορούν να δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα, που επηρεάζουν και την ασφάλεια στην οδήγησή μας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και μια μικρή διαφορά βάρους, της τάξης των 5 γραμμαρίων, αν το αυτοκίνητο τρέχει με 100 χλμ/ώρα, «μεταφράζεται» σε 4 στροφές το δευτερόλεπτο ή 14,000 κραδασμούς την ώρα, με αποτέλεσμα το τιμόνι του αυτοκινήτου, να τρέμει σε αξιοσημείωτο βαθμό.

Εκτός από μια γενική αίσθηση κραδασμού του οχήματος από μία ταχύτητα και μετά, όμως, η λανθασμένη ζυγοστάθμιση, μπορεί να οδηγήσει και σε αυξημένες φθορές στα μηχανικά μέρη, το σύστημα διεύθυνσης αλλά και στα ελαστικά του αυτοκινήτου, μεγεθύνοντας το πρόβλημα.

Πηγαίνοντας λοιπόν σε ένα συνεργείο της επιλογής σας και με ένα πολύ μικρό κόστος που συνήθως δεν ξεπερνά τα 20-25 ευρώ, μπορείτε να κάνετε μία σωστή ζυγοστάθμιση που θα εξαλείψει όλους τους κραδασμούς, που μπορούν να προκληθούν από μια λανθασμένη αντιστοιχία βάρους.

Tip: Ακόμη κι αν δεν έχει διαπιστωθεί κάποιος κραδασμός, ο έλεγχος της ζυγοστάθμισης, καλό θα είναι να γίνεται κάθε 8 με 10.000 χλμ, αλλά και κάθε φορά, που αγοράζουμε καινούργια ελαστικά ή κάνουμε κάποια αλλαγή στα ελαστικά το αυτοκινήτου μας.

Προσοχή! Αν κατά την τοποθέτηση νέων ή μεταχειρισμένων λάστιχων απαιτηθούν πολλά και μεγάλα αντίβαρα, πιθανότατα υπάρχει πρόβλημα – μεγάλη ανομοιομορφία στο πέλμα ή στραβός σκελετός.